وب چیست؟ + تفاوت وب و اینترنت

کدنویسی شده،طراحی شده… لذت ببرید

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

وب چیست؟

world wide web  یا همان شبکه جهانی وب، دسترسی به اینترنت را برای همه افراد فراهم کرده است. وب به شکلی دنیا را با هم مرتبط کرد که قبلا امکان آن وجود نداشت. در حال حاضر، افراد عادی به راحتی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند.

در پاسخ به سوال وب چیست، ممکن است بسیاری از اشخاص فکر کنند که اینترنت و شبکه جهانی وب مقوله یکسانی هستند. البته با اینکه بسیار به هم نزدیک هستند اما ساختار متفاوتی دارند.

شبکه جهانی وب، مجموعه ای از وب سایت ها و صفحات وب سایت هستند که در کامپیوترهای مختلف ذخیره شده اند. این کامپیوترها از طریق بستر اینترنت به یکدیگر متصل هستند. وب سایت ها دارای محتوای متنی،تصاویر، محتوای صوتی و تصویری و غیره هستند. کاربران می توانند به محتویات این سایت ها از هر قسمتی از جهان از طریق اینترنت دسترسی داشته باشند.

چهارچوب اصلی فضای وب، صفحات وب سایت هستند. هر یکی از این صفحات، دارای یک آدرس منحصر به فرد هستند، این آدرس URL نامیده می شود. به مجموعه خاصی از صفحات وب که به یک آدرس خاص متصل هستند وب سایت گفته می شود. به عبارت دیگر شبکه جهانی وب همانند یک کتاب الکترونیکی بسیار بزرگ است، که در سرور های مختلف در سرتاسر جهان ذخیره شده اند.

برای خواندن ادامه مطلب وب چیست؟ + تفاوت وب و اینترنت کلیک کنید.

مفاهیم پایه اینترنت

شبکه گسترده جهانی اینترنت

شبکه گسترده جهانی (World Wide Web) یا همان WWW بخشی از اینترنت است که استفاده زیادی دارد. بارزترین ویژگی آن، Hypertext است که روشی برای انتقال متقابل و گسترده متون به شکلی سریع می باشد. همچنین در بیشتر وبسایت ها، کلمات یا عبارات مشخصی در متن با رنگ متفاوتی از بقیه متن، ظاهر می شوند که گاهی به آن حالت زیرخط دار (Underlined) هم گفته می شود. وقتی که روی این کلمات یا عبارات کلیک کنید، به صفحه یا سایتی که محتوای آن به این کلمات مرتبط است منتقل می شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.