وبینار چیست؟ + معرفی انواع سرویسهای ارائه دهنده آن

کدنویسی شده،طراحی شده… لذت ببرید

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

یکی از مفاهیم و موضوعات گسترده در دنیای دیجیتال امروز، مبحث وبینار است.  وبینار های آنلاین جایگزین مناسبی برای سمینارهای حضوری از لحاظ مختلف هستند و طرفداران زیادی در این زمینه جذب کرده اند.

همچنین اپیدمی کرونا که باعث تعطیلی آموزشگاه‌ها شده است، استفاده‌ی از وبینار برای استفاده در مقاصد آموزشی را اجتناب ناپذیر کرده است.

معرفی وبینار

وبینار مخفف عبارت  Web based seminarبه معنای سمینار مبتنی بر وب است. در این بستر ارتباط مستقیم و زنده میان ارائه دهنده و فراگیر صورت با قابلیت تعامل برخط، صورت میگیرد.

به مفهوم ساده وبینار به معنای رویداد آنلاینی است که علاقمندان از سراسر دنیا می توانند در آن شرکت کنند و درباره ی موضوعات مطرح شده بحث و گفتگو و تبادل اطلاعات در همان لحظه انجام دهند. وبینار ها در سمینار آنلاینی هستند که در موضوعات مختلف سخنرانی، آموزشی، تحصیلی و موارد از این دست برگزار می شوند.

وبینار ها دارای علاقمندان زیادی در زمینه شرکت در سخنرانی ها و گفت گو های آموزشی و یا جلسات تیمی هستند و دلیل عمده ی آن این است که شرکت کردن و برگزاری یک وبینار به صورت آنلاین راحت‌تر است از سمینار  حضوری در یک مکان مشخص.

برای برگزاری وبینار راههایی مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

سمینار چیست؟

سمینار به نوعی از رویداد ها گفته می شود که در آن یک یا چند نفر سخنران به ارائه دهنده ی مطالب درباره ی یک موضوع خاص در مقابل چندین نفر مخاطب در یک مکان برگزاری می پردازند و سایر شرکت کنندگان در بحث مشارکت می کنند.

هر سمینار یک هدف اصلی دارد و موضوعات بحث حول محور آن می چرخد مانند سمینار تحصیلی، آموزشی، کارشناسی، انگیزشی و موضوعات از این قبیل.

مزیت های وبینار نسبت به سمینار

با برگزاری یک وبینار آنلاین شما دیگر نگرانی از بابت مکان برگزاری جلسه ی سخنرانی خود و یا فراهم کردن صندلی ها به تعداد شرکت کنندگان نخواهید داشت و حتی می توانید وبینار آنلاین خود را ضبط کرده و برای موارد گوناگونی دوباره از آن استفاده کنید و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا به این صورت اگر مخاطبی قادر به شرکت در وبینار نبود چیزی از مطالب و بحث را از دست نداده باشد.

البته شاید در مواردی برگزاری یک سمینار حضوری بهتر و مفیدتر از وبینار آنلاین باشد اما به علت راحت بودن برگزاری وبینار طرفداران سمینار های حضوری رفته رفته کمتر شده و انتظار می رود برای اکثر موارد بجز جلسات ضروری دولتی همه ی گروه ها و مشاغل از وبینار آنلاین استفاده کنند

برای خواندن ادامه مطلب وبینار چیست؟ + معرفی انواع سرویسهای ارائه دهنده آن کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به هند

تغییرات شدید آب و هوا در هندوستان امری رایج و متداول است و هنگام سفر باید به این نکته توجه کنید. هند کشور پهناوری است و شما میتوانید براساس خواسته خود منطقه ای را انتخاب کنید. فصل تابستان در ایالت های جنوبی و مرکزی هند بسیار داغ و سوزان است . از طرفی، در فصل زمستان مناطق شمالی تر هند مثل دهلی نو شاهد سرما و مه زیادی خواهد بود و مناطق هیمالیایی شمال هند سرد و پوشیده از برف می شوند و عملا تردد به آن ها غیرممکن خواهد بود. در طول فصل موسمی هم شهرهایی مثل بمبئی یا چنای شاهد بارش های بسیار زیادی است و احتمال سیلاب و آب گرفتگی در این فصل بسیار زیاد است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.