طراحی سیستم (system design) چیست؟ شروع کار با طراحی سیستم

کدنویسی شده،طراحی شده… لذت ببرید

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

System Design فرآیند طراحی معماری ، مولفه ها و رابط های یک سیستم است به گونه ای که نیازهای کاربر نهایی را برآورده می کند.

این یک رشته مطالعاتی گسترده در مهندسی است و شامل مفاهیم و اصول مختلفی است که به شما در طراحی سیستم های مقیاس پذیر کمک می کند. این مفاهیم به طور گسترده در گردهمایی برای موقعیت های SDE 2 و SDE 3 در شرکت های مختلف فناوری مورد پرسش قرار گرفته است. این نقش های مهم نیاز به درک بهتر از چگونگی حل یک مسئله خاص طراحی ، نحوه پاسخگویی شما در هنگام وجود ترافیک بیش از حد انتظار در سیستم شما ، نحوه طراحی پایگاه داده سیستم و بسیاری موارد دیگر دارند. همه این تصمیمات باید با دقت در نظر گرفته شوند ، درمورد مقیاس پذیری ، قابلیت اطمینان ، در دسترس بودن و قابلیت نگهداری. ما در این مقاله به شرح تمام این اصطلاحات خواهیم پرداخت.

شروع کار با طراحی سیستم

قبل از شروع بحث در مورد اصطلاحات ، موارد کمی وجود دارد که باید در مورد آنها توضیح دهیم. وقتی به شما یک مشکل طراحی سیستم داده می شود ، باید به شکلی برنامه ریزی شده به آن نزدیک شوید. در ابتدا ، این مشکل ممکن است بزرگ به نظر برسد ، و به راحتی می توان در مورد چگونگی شروع به حل آن گیج شد. و علاوه بر این ، در حالی که شما در حال طراحی یک سیستم هستید ، هیچ راه حل ثابتی وجود ندارد. برای رسیدن به راه حل بیش از یک راه وجود دارد.
بنابراین بیایید بحث کنیم که چگونه باید با حل یک مسئله طراحی در یک پروژه شروع شود.

نزدیک شدن به یک پروژه طراحی سیستم

شکستن مسئله: وقتی به شما یک مشکل طراحی می دهند شروع به تقسیم آن به اجزای کوچک کنید. این مولفه ها می توانند خدمات یا ویژگی هایی باشند که شما باید در سیستم پیاده سازی کنید. در ابتدا ، سیستمی که باید طراحی شود ، می تواند تعداد زیادی ویژگی داشته باشد و اگربخشی از پروژه باشد ، انتظار نمی رود همه چیز را طراحی کنید. از کارفرما خود در مورد ویژگی هایی که قصد دارید در سیستم خود قرار دهید ، سوال کنید. آیا چیز دیگری هست که باید آنجا قرار دهید؟ ویژگی خاصی دارید؟ هر خدمتی ؟ … بپرسید!
انتقال ایده های خود: با کارفرما به خوبی ارتباط برقرار کنید. در حین طراحی سیستم او را در جریان قرار دهید. درباره ایده خود به وضوح بحث کنید. سعی کنید طرح خود را به روشنی بر روی تخته سفید با نمودارها و برنامه ها نشان دهید. ایده های خود را برای کارفرما خود ، چگونگی برنامه ریزی برای مقابله با مسئله مقیاس پذیری ، نحوه طراحی پایگاه داده خود و بسیاری موارد دیگر شرح دهید.
مفروضات منطقی: هنگام طراحی سیستم ، برخی فرضیات منطقی ارائه دهید. فرض کنید شما باید تعداد درخواست هایی را که سیستم در روز پردازش می کند ، تعداد اتصالات پایگاه داده انجام شده در یک ماه یا میزان کارایی سیستم ذخیره خود را در فرض کنید. اینها تعدادی از اعدادی است که باید هنگام طراحی آنها را در نظر داشته باشید. سعی کنید این اعداد را تا حد ممکن منطقی نگه دارید. با برخی از حقایق و ارقام محکم از فرض خود پشتیبانی کنید.
اکنون می دانیم که چگونه می توان به یک مشکل طراحی نزدیک شد. اما برای موفقیت در مصاحبه یا ساختن یک سیستم مقیاس پذیر با موفقیت ، باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم ما قابل اعتماد ، در دسترس ، مقیاس پذیر و قابل نگهداری است. بنابراین ما باید بدانیم که این اصطلاحات چیست و چگونه در طولانی مدت بر سیستم ما تأثیر می گذارند.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

نرم افزار ایلوستریتور

Adobe Illustrator نرم افزار گرافیکی است که برای افرادیکه کار طراحی می کنند بسیار کاربردی است. از لوگوی شرکت گرفته تا بیلبورد بزرگراه و کارت تولد – همه اینها در Illustrator طراحی می شوند.

Adobe Illustrator ابزاری برای طراحی وکتور است ، به این معنی که شما می توانید آثار هنری را در هر مقیاس و بدون کاهش کیفیت ایجاد کنید. این یک ابزار فوق العاده برای طراحی لوگو ، ایجاد آثار هنری وکتور پیچیده و بازی با طراحی تایپوگرافی مصور است

  • قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
  • کارهای تصویرسازی مثل موشن گرافیک و …
  • قابلیت تایپوگرافی بسیار پیشرفته با ابزار مخصوص این کار
  • قابلیت رنگ کردن تصاویر با خاصیت گرادیانت به صورت طیف رنگی از رنگ خاصی به رنگ دیگر و قابلیت تعیین شفاقیت رنگ
  • قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
  • قابلیت ایجاد Stroke های بسیار زیبا و حرفه ای
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.