من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

تعریف وبسایت

سایت اصطلاحا به جایی در اینترنت گفته می‌شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است. هریک از صفحات آن نیز دارای محتوا و اطلاعات مختلفی اعم از متن، تصویر، فیلم، فایل های صوتی و… وجود دارد. هر سایتی در دنیای وب، دارای یک آدرس یا URL است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. وب سایت‌ها نیز به مانند ما انسان‌ها دارای اسمی منحصر به فرد هستند که در دنیای وب به آن‌ها دامنه یا دامین گفته می‌شود. هر سایتی دارای یک دامین و یک شماره شناسایی منحصر بفردیا IP می‌باشد تا از باقی صفحات متمایز شود. همچنین پس از هر دامنه‌ی منحصر به فرد، آدرس سایت دارای یک پسوند می‌باشد که با آن به اتمام می‌رسد. در ایران رایج‌ترین این پسوندها com، ir، org و… می‌باشند. صفحات وب عموما با HTML نوشته می‌شوند و در حقیقت کدهای HTML، سنگ بنای هر صفحه اینترنتی می‌باشند که با استفاده از پروتکل‌های PHP می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در واقع وظیفه این پروتکل گرفتن و انتقال دادن اطلاعات از سرور سایت به مرورگر جهت نمایش آن به کاربر می‌باشد.

ما چند نوع سایت داریم؟

ما چندین نوع سایت داریم:

  • خبری
  • شرکتی
  • فروشگاهی
  • آموزشی
  • شخصی
  • و…..

اما من برای شما کار را راحت تر می‌کنم و به شما برای انتخاب بهتر خواهم گفت که دو نوع سایت داریم:

سایت شرکتی یا شخصی: سایتی که شخص یا شرکت می‌تواند هر نوع اطلاعات، محصولات و یا خدماتی را داخل آن قرار دهد. اما در این نوع سایت ها نمی‌توانید خدمات فروش یا فروش آنلاین داشته باشید.

سایت فروشگاهی: چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم ؟ در این نوع سایت ها شما می‌توانید فروش آنلاین داشته باشید و مشتریان از شما در سایت خرید کنند و شما محصول را برای آنها بفرستید. علت گران تر بودن سایت های فروشگاهی امکان خرید مشتریان به نسب سایت های شرکتی است.

دلایل اینکه چرا باید وبسایت داشته باشیم؟

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 پیدا کردن سایت های مشابه

1- سایت SimilarSites

ساده ترین راه برای پیدا کردن صفحه یا سایتی مشابه با چیزی که در آن هستیم، استفاده از سایت SimilarSites (کلیک کنید) است. این سایت یکی از بهترین ابزارهای موجود در حال حاضر برای این کار است. این برنامه توسط SimilarWeb طراحی شده و شاید قبلا برای بررسی اطلاعات ترافیک وب سایتتان از آن استفاده کرده باشید.

به دو روش می توانید از SimilarSites برای یافتن وب سایت های مشابه استفاده کنید: یکی با مراجعه به سایت SimilarSites.com و دیگری با استفاده از اضافه کردن افزونه کروم این سایت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.