باید و نبایدهای توییتر مارکتینگ!

کدنویسی شده،طراحی شده… لذت ببرید

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

در توییتر هم می‌توان مثل سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران، کار مارکتینگ را انجام داد. در واقع، کسب و کارهای زیادی در توییتر فعال هستند. حال و هوای توییتر با شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین تفاوت دارد. معمولا کاربران توییتر به صورت روزانه چندین بار توییت می‌زنند. بیشتر این توییت‌ها به دغدغه‌های روزانه یا فکری کاربران برمی‌گردد.

 در گذشته محدودیت‌هایی برای حداکثر تعداد کاراکترهایی که فرد می‌توانست توییت کند در نظر گرفته می‌شد. مثلا هر فرد فقط می‌توانست ۱۴۰ کاراکتر را توییت کند. البته الان این مقدار دو برابر شده است. اما هنوز هم نمی‌توان متن‌های بلند را در توییتر ارسال کرد. در کل، استراتژی که در این شبکه اجتماعی دنبال می‌شود، کاملا با سایر شبکه‌های اجتماعی جهان متفاوت است. 

برخی از آمارها تعداد اکانت‌های ایرانی فعال در توییتر را تا ۳۰۰ هزار عدد اعلام کرده‌اند. البته شاید این آمار آنچنان هم دقیق نباشد. از طرفی، در مقایسه با اینستاگرام و لینکدین که کاربرانی میلیونی دارند، ۳۰۰ هزار اکانت، چندان هم چشمگیر نیست. 

اما نکته جالب این است که موج‌های خبری و موضوع‌های ترند از توییتر شروع می‌شوند. در واقع، اینفلوئنسرهای توییتر – یعنی همان افرادی که خیلی در این شبکه اجتماعی فعال هستند – هر روز ده‌ها توییت ارسال می‌کنند. به این ترتیب، خبرهای داغ، خیلی زود پخش می‌شوند. حتی گاهی خبرگزاری‌ها یا صدا و سیما هم به این موضوع‌ها می‌پردازند.

۱۲ نکته طلایی در توییتر مارکتینگ

۱- اسم و پروفایل و هدر

مانند همه سوشال مدیاها، باید بدانید که اولین مواجهه کاربر در فضای مجازی، روبرو شدن آنها با اسم و پروفایل شماست. از اینرو اسم شما باید:

    • قابل شناسایی باشد.
    • به راحتی به خاطر سپرده شود.
    • به اندازه کافی کوتاه باشد تا به راحتی بتوانند شما را تگ کنند.

به عنوان مثال برند H&M ، Beatbydare، Walmart و اگر برند نیستید مانند: snuggle-bear یا target

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.