من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

جاوا یک زبان برنامه نویسی رایانه ای عمومی است که همزمان ، کلاس محور ، شی گرا و چند منظوره است.
برنامه های جاوا معمولاً به بایت کد وارد می شوند که می توانند بر روی هر ماشین مجازی جاوا (JVM) بدون در نظر گرفتن معماری رایانه اجرا شوند. آخرین نسخه Java 15 است.

در زیر تنظیمات محیط برای لینوکس و ویندوز آورده شده است. JVM ، JRE و JDK هر سه به سیستم عامل وابسته هستند زیرا پیکربندی هر سیستم عامل متفاوت است. اما ، جاوا مستقل از پلت فرم است.

موارد کمی وجود دارد که باید قبل از تنظیم محیط روشن باشد

JDK (کیت توسعه جاوا): JDK برای توسعه دهندگان نرم افزار در نظر گرفته شده است و شامل ابزارهای توسعه مانند کامپایلر جاوا ، Javadoc ، Jar و دیباگر است.
JRE (Java Runtime Environment): JRE شامل قسمتهایی از کتابخانه های جاوا است که برای اجرای برنامه های Java مورد نیاز است و برای کاربران نهایی در نظر گرفته شده است. JRE می تواند به عنوان زیرمجموعه JDK مشاهده شود.
JVM: JVM (ماشین مجازی جاوا) یک ماشین انتزاعی است. این یک مشخصات است که محیط زمان اجرا را فراهم می کند که در آن می توان کد byt را اجرا کرد. JVM برای بسیاری از سیستم عامل های سخت افزاری و نرم افزاری در دسترس است.

برای خواندن ادامه مطلب راه اندازی محیط جاوا – IDE مناسب برای نوشتن و اجرای کد های جاوا را راه اندازی کنید کلیک کنید.

جی کوئری چیست؟ مزایا، معایب و مثال ها (به زبان ساده)

jQuery (جی کوئری) یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که برای ساده سازی کارهای جاوا اسکریپت (JavaScript) ایجاد شده است. از jQuery برای کدنویسی سریع مجموعه دستورات مختلف استفاده می شود، در حالیکه کدنویسی با HTML بسیار بیشتر طول می کشد.

جی کوئری

یادگیری جی کوئری و نحوه استفاده از آن در کدنویسی جاوا اسکریپت جریان کار را ساده تر می کند. کارایی و سرعت کدنویسی را بالاتر برده و در مصرف انرژی و زمان نیز صرفه جویی خواهد کرد.

در این آموزش نحوه استفاده از جی کوئری در محیط توسعه وب و همچنین مزایا، معایب و توابع اساسی آن را توضیح خواهیم داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.